Interview Bert en Wim Haarsma
Het verleden is voor de broers Bert en Wim Haarsma best wel iets om bij stil te staan, maar dan liever onderling met de familie thuis op de bank en niet in de spotlights van een glossy magazine.
Het verleden is voor de broers Bert en Wim Haarsma best wel iets om bij stil te staan, maar dan liever onderling met de familie thuis op de bank en niet in de spotlights van een glossy magazine.
Thuis gaat het dan over de tijd dat vader Frien en moeder Hennie in 1965 de ‘Groothandel S. Haarsma’ oprichtten. En ook over de trieste omstandigheden waarop het stokje van vader Frien al vroeg aan de familie werd overgedragen. Dan gaat het over de 40 jaren keihard werken die daarop volgden. Tot op de dag van vandaag. Van tweemanszaak naar een onderneming met meer dan 100 werknemers. Met een reeks van samenwerkingen en overnames achter de directiekiezen.
Bert: “Door terug te kijken zie je hooguit wat je goed of misschien nog beter had kunnen doen. Aan de situatie zelf kun je niets meer veranderen. Het is daarom beter om je blik op de toekomst te richten. Daar kun je met strategisch inzicht nog wél kansrijke richtingen ontwikkelen.”
Wim: “We zijn beiden nog fit, maar toch ook op een leeftijd om de activiteiten in de toekomst aan een nieuwe generatie over te dragen. Niet dat we ons terugtrekken, maar wel dat we onze expertise, kennis en netwerken op een andere manier voor het bedrijf willen inzetten.” Een van die veranderingen betreft de merknaam van de onderneming.
Wim: “We gaan met de corporate merknaam ‘Foodimpuls’ verder. Die naam straalt internationale allure uit, wat beter bij onze huidige bedrijfsprocessen past.”
Bert: “Die merknaam vullen we aan met een productbelofte: ‘De smaak van Haarsma’. Daarmee verbinden wij onze persoonlijke ambitie om in alles wat we doen onze goede smaak uit te dragen.” De combinatie ‘Foodimpuls. De smaak van Haarsma’ verbindt in feite het beste van twee werelden. Een uiterst moderne en eigentijdse onderneming met de menselijke waarden van het familiebedrijf. Waarbij ‘goede smaak’ in alle facetten en in de breedste zin van het woord tot z’n recht komt.
Onze verkoopadviseurs kunnen je alles vertellen over onze concepten. Bel gerust!